۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷

تغییر زمان برگزاری مسابقات جهانی بسکتبال به خاطر جام‌جهانی فوتبال

تغییر زمان برگزاری مسابقات جهانی بسکتبال به خاطر جام‌جهانی فوتبال

فدراسیون بین‌المللی بسکتبال از این پس مسابقات قهرمانی جهان را هر پنج سال یکبار برگزار خواهد کرد. این کار به خاطر عدم همزمانی با مسابقات جام جهانی فوتبال انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان از سال 1950 با حضور 10 تیم در آرژانتین آغاز شد. این رقابت‌ها که در کنار مسابقات بسکتبال المپیک، مهمترین مسابقات بین‌المللی ورزش بسکتبال به حساب می‌آید به طور منظم هر چهار سال یکبار با حضور کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

دوره پیشین مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان سال 2010 در ترکیه برگزار شد و هفدهمین دوره این مسابقات هم سال آینده (2014) به میزبانی اسپانیا و در 6 شهر این کشور برگزار می‌شود اما دوره بعدی مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان به فاصله پنج سال یعنی در سال 2019 برگزار خواهد شد.

در واقع تصمیم فدراسیون بین‌المللی بسکتبال این است که بعد از برگزاری رقابت‌های سال 2014 قهرمانی جهان، فاصله زمانی تا دوره جدید را از چهار سال به پنج سال تغییر دهد. این تصمیم به خاطر همزمان نشدن مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان با مسابقات جام جهانی فوتبال گرفته شده است.

تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان تا سال 1986 متغییر بود. در این سال که اسپانیا میزبانی رقابت‌ها را بر عهده داشت برای نخستین‌بار 24 تیم برگزار کننده مسابقات بودند. پس از آن اما دوباره تعداد تیم‌ها کاهش پیدا کرد و مسابقات با حضور 16 تیم دنبال شد تا اینکه در سال 2006 که ژاپنی‌ها در سایتاما برگزار کننده مسابقات بودند، دوباره تعداد تیم‌های شرکت کننده به 24 تیم رسید. از سال تا کنون مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان با این تعداد تیم برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 2193336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha